New Topic

Villiers 200 cc

Home Forum Forum Spartamotorclub Villiers 200 cc

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  webmaster 2 maanden geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

webmaster
    Sleutelbeheerder

Plaats hier al uw berichten en vragen mbt motoren met een Villiers 200cc blok

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  webmaster.

TrialSparta
    Bijdrager

Mijn Sparta gaat ontzettend trillen als ik met meer dan 30 km/uur de voorrem gebruik. Het maakt een ontzettend hard en rot geluid bij 50-60 km/uur.
    Ik heb alles zuiver gemaakt, en de uiteinden van de remvoering afgeschuind, maar het probleem blijft.
    Ik voel of zie geen noemenswaardige speling op de remankerplaat en de vork.

Iemand een suggestie om dit te verhelpen?? BVD.

Matthijs

Goedendag,

Sinds 2009 ben ik een Sparta Villiers 200 van mijn opa aan het opknappen en ik ben ook al een paar jaar lid bij de Sparta motorclub :). Stukje bij beetje wordt het weer een echte motor.
    Nu loop ik tegen het volgende aan:
    Ik heb een 4 standen schakelaar voor in de koplamp en twee stuurschakelaars.
    1 stuurschakelaar heeft een drukknop bovenop met aan de zijkant een 2 standenschakelaar.
    1 stuurschakelaar heeft een drukknop voor de claxon en een ander klein drukknopje met aan de zijkant een 3 standenschakelaar.

Verder zit er tussen de tank een gelijkrichter. (2 uitgaande draden).
    En ik heb geen accu, heeft deze er in het origineel ook opgezeten? En zoja, waar moet ik deze plaatsen?

Uit het Villiers 200cc motorblok komt 1 gele draad voor de verlichting. Is er een aansluitschema die ik kan gebruiken voor deze motor?

Nu de vraag of er een aansluitschema is van wat ik heb omschreven.

Eventueel heb ik wel oude foto’s van de bedrading (deels).

Graag hoor ik of ik hiermee geholpen kan worden. Of dat u misschien iemand weet wie mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Matthijs Bronsveld

Wim

Beste Matthijs,

Als je je aanmeld op de ledenpagina zul je toegang hebben tot diverse schema’s en manuals van de diverse Sparta’s.
    Ook de Sparta boeken met de diverse modellen en beschrijvingen kun je dan inzien.
    Ik zie je aanmelding wel verschijnen.
    Succes

Wim Webmaster

Witte
    Bijdrager

Geachte Leden,
    Ik heb sinds kort een Sparta 200 cc villier’s 1953.
    De tandwielen voor en achter en uiteraard de ketting waren versleten .
    Na behoorlijk wat gesleutel wist ik uiteindelijk mijn doel te bereiken ( de tandwielen ).
    Nu nog nieuwe vinden .
    Iemand suggesties ?????

Met vriendelijke groet : Dick witte ,
    dmwitte@zeelandnet.nl

BenD
    Bijdrager

Hallo allen,

Mijn naam is Ben Drenth en ben sinds kort in het bezit van een Sparta NL 200 uit 1954.
    Ik ben begonnen met het uitelkaar halen van diverse onderdelen om te laten verchromen.
    Chroomwerk voorpoten, achterschokbrekers, kickstarter, e.d.
    Het stuur wil ik zwart spuiten.
    Ik wil hem niet in nieuwstaat maken maar zo origineel mogelijk houden, dus het zwart laat ik zo met de beschadigingen erbij.
    Nu zoek ik een verchromer in de buurt van Alkmaar (mijn woonplaats) ook zoek ik een bagagedrager.
    Mocht iemand nog wat hebben liggen is dit van harte welkom.

Vriendelijke motorgroet Ben Drenth

benenjet@gmail.com

PRO
    Bijdrager

Aan alle Sparta,

Momenteel ben ik bezig met de restauratie van een SParta 220 cc Villiers.
    Ik heb een aatal onderdelen laten verchromen waaronder de versnellingspook. Deze is het verchroombedrijf helaas kwijtgeraakt.
    Zijn deze nog te verkrijgen? Misschien het onderdelen fonds.
    Graag een tip of reactie.

Paul Rombout

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Het forum ‘Forum Spartamotorclub’ is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.